Någonting att fira…


IMG_1913

…hade vi inte. Men det kom ett sms med en fråga: ”Lunchplaner?”. Nej, det hade vi inte heller. Och innan vi hann föreslå något som vännen C ville skulle vara uppiggande och ovanligt så kom hon själv med förslaget Linnés Hammarby. Där är fint, och god mat. Sagt och gjort, vi hoppade i bilen, hämtade vännen och åkte genom regnhotat landskap till – ett stängt café.

Så det blev Skarholmen i stället. Ännu bättre! Skärgårdsbuffé så här en vanlig semestermåndag, den sista junidagen. Med lite hjälp av infravärme gick det bra att sitta ute på terrassen, utsikten var vilsam och vardagen fick en härlig guldkant.

Det är bra härligt med vänner!

IMG_1919 IMG_1924

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Relationer, Vackert och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Någonting att fira…

  1. Margaretha skriver:

    Japp Barn och vänner är toppen

  2. Emelie skriver:

    Vänner är bäst! Vilken fin miljö det verkar vara!

Kommentera

