I mål – hundra bloggdagar i rad! #blogg100 /100


Från tv-sändningen  - ärkebiskopen döper prinsessan Leonore.

Från tv-sändningen
– ärkebiskopen döper prinsessan Leonore.

Idag har jag följt ärkebiskopen via SVT när han döpte prinsessan Leonore i Drottningsholms slottskapell. Jag har skrivit ut hans doptal (det fanns inte nerskrivet, så jag bandade) och lagt ut på hans Facebook-sida. Jag har solat på bryggan, hjälpt en god vän med studentförberedelser, fått hem maken efter fotojobb i helgen, assisterat honom vid en studentfotografering och (el)grillat på balkongen. Missade ett 50-årsfirande i Stockholm pga alla inställda tåg i morse, men annars blev det en god dag. Min hundrade bloggdag!

blogg100-logotype-300x256Jag HAR faktiskt bloggat hundra dagar i rad, sedan jag antog utmaningen i #blogg100 i mars – och varför, kan man ju undra?

Tja, jag hade inte bloggat på ett par år, tappat bort skrivandet och kände mig helt tom i huvudet. Hade jag verkligen något att skriva om, jag som älskar att skriva? Jag var tvungen att försöka, tvungen att tvinga mig själv. Och nu är jag i mål! Hundra dagar i rad. Det har varit jobbigt, och vissa dagar har jag bara lagt ut en bild, eller en intetsägande mening – men faktiskt inte så många gånger.

Jag kommer inte att fortsätta blogga varje dag, SÅ mycket har jag inte att skriva om. Men det var lite roligt att utmana mig själv, det har gått betydligt lättare än jag trodde och jag är så glad att att det finns människor som hittar mina inlägg… Det har varierat från ett 20-tal läsare till rekordet häromdagen – 628. Vilken ära!

Men det allra mest positiva är att jag fick en person att själv börja blogga. En person som blev så inspirerad – av mig! – att hon har kommenterat via Twitter och hört av sig flera gånger. En person som jag inte känner. Det är ju helt fantastiskt!

Nå. Det var det. Nu behöver jag inte ställa mobilen på alarm varje kväll för att komma ihåg att skriva. Nu kan jag blogga bara när jag tycker att jag har något att skriva om. Det blir en utmaning, det också!

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Aktuellt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till I mål – hundra bloggdagar i rad! #blogg100 /100

  1. Margaretha skriver:

    Grattis till din blogg prestation.
    Hade det inte varit för dig så hade inte jag haft en aning om utmaningen. Så tack

  2. Emelie skriver:

    Grattis till väl uträttat värv! Jag misslyckades ju efter sisådär 10 dagar men får börja om igen. Hoppas du inte slutar helt nu bara 🙂

  3. Carina Rimborg skriver:

    Grattis! Bra gjort! Och lägg inte av att skriva! En gång i veckan kanske är ett bra mål efter varje dag?

Kommentera

