Nytt rekord – pga kärlek? #blogg100 /99


Hm. Jag har uppåt ett 50-tal läsare av den här bloggen i vanliga fall. Gårdagens inlägg har lästs av 628 personer (nytt rekord för mig) och orsakat lite men dock debatt på Facebook. Är det så kontroversiellt? Är det så otroligt märkvärdigt att hävda åsikten att homosexualitet inte behöver (eller ska) korrigeras, att människor ska få leva i kärlek på samma villkor oavsett hur parkonstellationen ser ut? Jag fattar det inte.

BryggaIdag har jag vilat från ilska och frustration, från jobb och diskussioner, från allt som rubbar min existens. Jag har vilat på balkongen och på bryggan, solat, fikat, och till och med shoppat lite. Helt ensam. Inte självvalt, för maken är borta på jobb, men ändå väldigt välgörande. Bryggor och vattenkluck är vilsamt för själen.

Jag bjuder på en rhododendron också – vi har en helt fantastisk buske alldeles utanför sovrumsfönstret. Varsågod!

Rhododendron

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Just nu och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Nytt rekord – pga kärlek? #blogg100 /99

  1. Margaretha skriver:

    Så vackra bilder!! I love you.

Kommentera

