Det smittande leendet vann #blogg100 /95


Han kom på cykel och såg så glad ut. Jag var på väg till jobbet i morse, i ganska rask takt, och så mötte jag mannen på cykel. Han såg så glad ut, som om han pratade med nån i telefon och hörde nåt kul. Jag trodde han hade hörlurar.

Men nej, inga hörlurar, ingen synlig telefon. Han var väl bara glad, helt enkelt. Och det smittade av sig, det där leendet. Det har dykt upp i hjärnan ibland under dagen, fått mig att sakta ner farten (nåja, en smula iaf) i korridorerna. Fått mig att tänka till. Fått mig att le lite själv.

Och det fick mig att blogga om detta i stället för om en ledarartikel och en krönika och en fullkomligt osannolik tidningsartikel som jag nu väljer att inte skriva om. För då kanske jag glömmer bort det där leendet som jag hellre vill smittas av än att provoceras av det som kommer till uttryck i de där texterna.

För övrigt har jag nu bloggat 95 dagar i rad. 5 dagar kvar till målet. Jag kanske klarar det!

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Möten och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Det smittande leendet vann #blogg100 /95

  1. Margaretha skriver:

    Klart du klarar – jag har 12 dagar kvar

  2. Margaretha skriver:

    Förresten jag blir ju lite nyfiken på vilken artikel ??

Kommentera

