En vän som gör skillnad #blogg100 /76


Brukar det  vara så här varje vår? Kalenderbokningarna radar upp sig – utöver alla möten och projekt på jobbet så är det studentfiranden, besök, en å annan fest, till och med ett bröllop (länge sen sist). Vi har fullt sjå, maken och jag, trots att vi är bara vi två. Inga hemmavarande barn längre, och jag minns inte ens hur man fick ihop tillvaron på den tiden! Hur skulle det ha varit nu om jag dessutom skulle ha skjutsat till träningar och haft helgerna inbokade av matcher och cuper? Som det var då.

Obegripligt! (Och kanske ännu mer obegripligt att jag saknar att vara idrottsmorsa… 😉 )

Hur roligt det än är med allt detta inplanerade, gäller det också att hitta stunder av bara stillhet och vila. En sån fick jag alldeles nyss, helt gratis, när jag läste mejl från bästa vännen L som ville dela glädje och viss stolthet med mig. Som fått en fantastisk bekräftelse i sitt jobb, och jag kunde ana tårarna mellan raderna. Vi har delat många tårar – och många skratt – med varandra genom våra 34 år som vänner, den här gången var tårarna av glädje. Och mitt hjärta svämmar över av stolthet över en vän som gör skillnad. Som skapar mening i tillvaron för någon annan, och får tusenfalt igen. Det är min vän, det!

För övrigt är jag ledig i morgon och tänker inte planera längre än till en sovmorgon. Because I’m worth it.

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Berörd, Just nu och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

