Från 8 till 20 i punkter #blogg100 /69


  • Klädde mig i svart – och satte på mig det lilla märket för Thursdays in black.TiB
  • Gick på möte – en första liten introduktion i mitt nya arbetsområde katastrofbiståndskommunikation. Ska ägna mycket mer tid nästa vecka åt att sätta mig in det arbetet. Tänker på drabbade i Sydsudan och Filippinerna som fortfarande lider.
  • Gjorde en akututryckning för en av cheferna som behövde mediastöd.
  • Skrev ett faktaunderlag för ett material vi ska ha klart nästa vecka.
  • Fixade en publicering av en debattartikel nästa vecka – redaktören blev till och med glad!
  • Det var länge sen senast, men idag lyckades jag två gånger få samtal som jag absolut inte skulle ha – två människor som vägrade inse att jag var fel person att prata med och högljutt krävde att få tala med ärkebiskopen trots att han är på tyst retreat just nu. Den ena höll jag aldrig på att bli av med, hon både grät och skrek och välsignade och förbannade mig. Men hon avslutade i alla fall med ”kram på dig”.
  • Åt trevlig och god lunch med några kollegor, vi trotsade regnet och gick till ett av de allra närmaste lunchställena – Meza. Fick iaf en aning frisk (om än fuktig) luft.
  • Letade bilder på ärkebiskopen.
  • Mejlade ärkebiskopen. Fick svar och mejlade ytterligare ett par gånger. Jobbigt att behöva störa när han är utomlands.
  • Blev uppringd av en annan biskop.
  • Skickade utlovat material till en journalist.
  • Planerade för releasen av biskopsbrevet om klimat på måndag. Jag ska vara konferencier.
  • Fikade vid skrivbordet.
  • Försökte rensa i den överfulla mejlboxen, men det verkar ha gått troll i den. För varje mejl jag tar bort känns det som det kommer två nya. Jag som brukar ha sån ordning i mejlen…
  • Beställde en hel massa fotokopior på vägen hem på jobbet. I helgen ska det göras ett högst traditionellt fotoalbum – en hemlig present…
  • Korv och makaroner till middag – hungrig make mumsade förnöjt. Svårslaget!
  • Två avsnitt av Modern Family i tv-soffan. Nedvarvad och glad. Kanske blir det nåt mer avsnitt i kväll – ’cause I’m worth it…

Det var min dag så här långt! Nu får ni inte veta mer.

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Just nu och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

