Varm av glädje #blogg100 /60


Har varit på konferens i dagarna två, kommer åter till ett kylslaget Uppsala som förbereder sig för den årliga invasionen på Valborg. Kravallstaketen skyddar träd och planteringar, Carolinabacken är redan avstängd (ja, firandet börjar ju redan i kväll med ”Kvalborg”).

Jag är trött. Lite kluvet, det här, att å ena sidan glädjas åt våren och alla lediga dagar denna vecka, samtidigt som det stressar att det inkräktar på arbetet. Jag har inte riktigt hängt med i almanackssvängarna mentalt, trots att allt är inplanerat. Konstigt.

Nå jag har rätt att vara trött. Har lett två seminarier på två dagar. Lyssnat och tagit in. Mött människor. Vistats i sorl. Glatts och förfärats. Och har mycket framför mig, efter de lediga dagarna.

Men mest av allt bär jag med mig två beröm in i ledigheten. Ett skriftligt, via mejl: ”Å Ewa, vilket bra jobb du gör”! Ett muntligt, efter seminariet i går. En person jag knappt känner lutade sig fram och viskade att jag gjorde ett fantastiskt bra retoriskt framträdande, och tydligt så det var lätt att ta till sig som deltagare.

Det är något att ta fram när självförtroendet sviktar. Jag blev varm i hela kroppen av glädje!

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Just nu, Möten, Relationer och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Varm av glädje #blogg100 /60

  1. Margaretha skriver:

    Javisst värmer beröm – du är säkert värt det
    Stoltkram

  2. Ewa skriver:

    Tack mor! ❤

Kommentera

