Grattis Alfred! #blogg100 /58


DSC_0597

Den här lilla godingen har vi firat idag – min Magnus barnbarn som är en finfin bonus i mitt liv, nämligen Alfred som fyller ett år på tisdag 29 april. Ett år – det är stort! Han var på lika strålande humör som solen, vi satt ute på gräset och fikade och öppnade presenter, och kan inte längre komma ihåg ett liv utan denna lilla grabb. Det är ju som om han alltid har funnits.

Men för precis ett år sen gick vi i spänd förväntan, Magnus skulle åka på jobbresa utomlands och frågan var om barnbarnet skulle hinna födas innan dess. Och det hann han precis, men vi fick vänta i nästan två veckor på att få se Alfred, tills Magnus hade kommit hem igen. Många bilder hann vi få och se på de två veckorna, och Å så fantastiskt det var att få se honom live.

Och nu har det redan gått ett år, det är nästan obegripligt. Grattis Alfred, älskade pojk!

DSC_0621

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Berörd och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

