”Jorden dukar upp till fest…” #blogg100 /55


Dagen började i moll från gårkvällen men har övergått i försiktig dur. Jag tror det helt enkelt gör ont när knoppar brister, ändå gläds jag åt solen och värmen som så sakteliga sprids i kroppen. Psalm 470 från morgonmässan på jobbet tog så småningom över sinnesstämningen. Ja, utomhuslunch i solen med min älskade gjorde nog sitt till också. Ett guldkorn i vardagen.

Vår

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Just nu och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

