Upp och ner #blogg100 /54


Ibland går det upp och ibland går det ner. Igår skrev jag att ”nu orkar jag ett tag till” och ikväll känns det som jag inte orkar en millimeter till… Konstigt.

Nej, det har inte hänt nåt särskilt. Luften gick liksom bara ur under eftermiddagen, tog mig knappt tillbaka till skrivbordet efter fikapausen på jobbet. Men sen kom jag så sakteliga igång med en massa obesvarade mejl i min galet överfulla mejlbox, och blev så sen hem att jag knappt hann äta innan det var dags för styrelsemöte i bostadsrättsföreningen. Kom med sista tuggan kyckling i halsen och datorn under armen, är ju sekreterare så det var bara att sätta igång.

Sen blev jag ledsen av en privat anledning och ännu mer ledsen för en annans privata anledning. Det är lite svårt att blogga då… Så jag ger upp nu, tar en kopp te och skrubbar av mig på Magnus. Eller nåt.

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Just nu och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

