Familjerna – en rikedom! #blogg100 /22


Tjugo minuter återstår av den här dagen och jag vill bara ägna en tacksamhetens tanke åt min fina familj – eller mina fina familjer, i vid bemärkelse.

Mojito _ hur gott so

Mojito _ hur gott som helst

Ikväll firade vi min förstföddas 25-årsmiddag på Texas Longhorn i Uppsala, drygt två veckor efter själva födelsedagen, och avslutade hemma hos mig och maken. Vi mixade mojitos och pratade om allt mellan himmel och jord, och jag njöt av varje sekund.

Igår umgicks vi med vår bonusfamilj, en god vän med son, dotter, och dotterns pojkvän. Vi skojar ibland om att vännen är vår gemensamma bonushustru, och alla barnen är våra adoptivbarn. Men allvaret är att det känns precis så. Vi tar del av varandras sorger och glädjeämnen som man gör i en familj. Och ikväll blev en fantastisk avslappnad, trevlig kväll med mina döttrar och den förstföddas sambo. Jag går och lägger mig med ett leende på läpparna och ser fram emot morgondagen, som ägnas åt två av makens söner och den enes lilla familj. Vi har ju ett barnbarn också – en fantastisk källa till glädje!

Visst är det väl det livet handlar om i mångt och mycket – relationer. It means the world to me. En rikedom. Godnatt, sov gott!

Maken, jag, döttrarna och svärsonen på Texas Longhorn i Uppsala. Gott och trevligt!

Svärsonen, döttrarna, jag och maken på Texas Longhorn i Uppsala. Gott och trevligt!

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Berörd, Relationer. Bokmärk permalänken.

Kommentera

