Ärkebiskopen, soppan och Brudarna #blogg100 /14


Idag har ärkebiskopen serverat vegetariska soppor från ett rullande gatukök, sk Food truck. Han hann nog servera ett hundratal lunchkunder som betalade 50 kr för en god haitisk eller kambodjansk soppa, och alla pengar går direkt in i Svenska kyrkans fastekampanj.

20140314-162139.jpg

Jag var egentligen ledig men kunde inte låta bli att åka dit, och det var ju lite folkfest. Alla slurpade soppa och njöt av solen och det blev riktigt lyckat.
Hoppas att medvetandet om omvärlden fick sig en liten skjuts framåt.
Det finns mer att läsa och se här: http://m.svenskakyrkan.se/internationelltarbete/rullande-gatukok-food-trucks-ett-inslag-i-fastekampanjen så nu skriver jag inte mer om det.
Nu ska jag ägna all uppmärksamhet åt mina kvinnliga vänner i det lilla nätverket Brudarna. Vi är på väg till Örebro. Mer om det i morrn!

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Just nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

