Fasta från ilska #blogg100 /13


EmanuelJag vet, det är väl meningen att man ska dela på ett mer digitalt sätt, och dessutom är krönikan lastgammal (1 mars) men jag fotade av den här passagen i telefonen och tänkte att så här i fastetider skulle det vara bra att fasta från ilska och upprördhet. Bilden skulle liksom vara en påminnelse.

Men sen har jag inte tittat på bilden igen och hittade den först nu. Har hunnit bli upprörd ett antal gånger sedan fastan inleddes – men sent ska syndaren vakna osv…

Det här får i alla fall bli motsatsen till det Emanuel Karlsten skriver om – jag delar nåt jag tycker är bra (särskilt det markerade) i stället för nåt jag är irriterad över. Over and out för idag.

PS. Du som vill läsa hela krönikan hittar den här:
Emanuel Karlsten: Från och med nu vägrar jag att raseri-dela

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Just nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

