Soprent #blogg100 /7


bild 2

Den började bra, dagen. Fick gjort mycket på förmiddagen, bockade av de viktigaste punkterna på att göra-listan. Trevlig lunch med yngsta dottern. Sedan skrivtid för en artikel, satt på ett café för att få inspiration och det sket sig. Soprent i huvet, helt enkelt.

Skrev ordagrant ner den bandade intervjun , men nån artikel blev det inte idag. Nu finns 42 minuters intervju i alla fall på pränt (över 18000 tecken…) i form av helt oredigerad text. Kanske blir det lättare sen.

Det bästa – hittills – den här dagen är väl upptäckten av rensopad ”strandpromenad” längs Fyrisån. Kan det vara så att våren är i antågande?

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Just nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

