Å ena eller andra sidan #blogg100 /4


Okej, det finns alltid två sidor av saken.

Å ena sidan har jag nu gått upp 1,7 kg sen sist jag vägde mig (före jul) på Viktväktarna. Det var dags att väga in mig, för att inte förlora guldmedlemskapet. Visste att det skulle bli plussiffra, men trodde det handlade om mindre…

StjärnaÅ andra sidan fick jag en guldstjärna för att det gått över ett år sedan jag blev guldmedlem, och jag inte gått upp mer än två kg över min målvikt. I februari förra året blev jag guldmedlem och sedan gick jag ner lite till och nu har jag alltså gått upp men inte så mycket att jag förlorar guldet. Hängde ni med?

Nå – glad eller ledsen? Jösses, vilket i-landsproblem.

Sånt funderar jag på en dag som denna, när vi på jobbet har sparkat igång årets upplaga av Svenska kyrkans fastekampanj med temat ALLT för att utrota hungern. Det gör vi alltid på fettisdagen, med att frossa i semlor (nej nej, inte jag, jag avstod förstås eftersom jag redan i går började räkna points på allvar igen). Vilken ironi, va! Men hur som helst – nu ska vi hjälpas åt att samla in 34 miljoner kronor på sex veckor. Är du med?

bild 1bild 2

 

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Aktuellt, Just nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

