Väldigt mycket måndag #blogg100 /3


Oj så trött. Med 97 dagar kvar på varjedagsbloggandet känns det långt kvar till mål, så här en alldeles väldigt måndaglig måndag. Första arbetsdagen efter tjänsteresa utomlands och därpå följande sjukdagar blev intensiv: när jag helst hade velat arbetsträna lite i lugn och ro så fylldes de få obokade timmarna under dagen snabbt och blev liksom överfulla. Blev tvungen att göra en att-göra-lista för att få koll. Jag gillar listor, allra helst de med många överstrykningar som visar på att man har gjort nåt och vad man gjort.

Roligast idag: Jag har blivit veckans värd på Svenska kyrkans Instagramkonto. Välkommen att följa mig till och med söndag! Det blir nog mest jobb, men kanske nåt lite personligt också, vi får se. Kram och godnatt.

Skärmavbild 2014-03-03 kl. 21.31.14

 

 

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Just nu. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Väldigt mycket måndag #blogg100 /3

  1. Mammahelatiden skriver:

    Heja Ewa!!!

Kommentera

