”Så skapas en fiende” – läs!!!


Jag kan inte uttrycka det bättre själv – läs Lena Sundströms kulturdebattartikel i DN idag: ”Så skapas en fiende”!
Så otroligt bra skrivet – och viktigt!

(Har bara ett tillägg: Lena återberättar från radioprogrammet Medierna i P1, att ”vår ärkebiskop har blivit medietränad för att kunna bemöta den anstormning från medierna som brukar möta muslimska företrädare efter al-Qaida-dåd, eftersom Anders Behring Breivik kallar sig kristen”. Det är en sanning med  modifikation. På väg till SVT-studion efter Norgeattentaten förberedde jag honom bara på att frågan skulle kunna komma, och han grunnade på vad han i så fall skulle svara. ”Medieträning” är att ta i.)

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, en hundkompis som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Detta inlägg publicerades i Aktuellt. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar