Hurghada i januari


  Vilka läckerheter! Sea food platter på bästa fisk/skaldjursrestaurangen i Hurghada, El Mina. Vi åt och mådde mycket gott!

Så ofantligt skönt med en veckas solsemester mitt i värsta tråkigaste perioden på året – jag gillar inte alls januari-februari. Blir bara sur och arg när jag går till jobbet, och fryser och retar mig på antingen snöslask eller ishalka eller gråsvarta snödrivor. Så icke här – i Hurghada är det 23-25 grader varmt, det är skönt att bada i havet och vi gör absolut ingenting mer än sova. sola, bada, spela sällskapsspel, strosa, prata, äta och dricka. I en vecka går det alldeles utmärkt att göra ingenting…

Här kommer lite bilder – de får tala för sig själva.

Poolområdet på hotellet

Handdukskonst - nytt varje dag

Beachen i skymningen

Bara en vacker båtbild

Gissa om jag skulle vilja prova!!!

Ansiktsmask av kamelmjölk och nåt rävgift...

...som Mahmoud tvättade bort sen. Jag köpte inget.

Mitt första besök på ett Hard Rock Café!

...och M fick sitta under legenden Dylans porträtt

Dromedaren Oscar jobbar hårt på dagarna.

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Just nu. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hurghada i januari

  1. Siri skriver:

    Så härligt ni ser ut att ha haft det! Avundas er lite 😉
    Skönt också att ni inte drabbats av allt annat som sker där nu..
    Syns på en vecka! Kram!

Kommentera

