Januarimorgon


Idag är jag glad att jag inte ska till Tunisien på charterresa. Men om precis en vecka har M och jag förhoppningsvis vaknat i ett varmt och skönt Hurghada. På söndag bär det iväg – jag räknar ner…

Har halkat mig till jobbet idag. Avskyr isiga, moddiga, sörjiga trottoarer och gator. Här har jag förevigat eländet:

Usch och fy. Men jag hittade en kul isbit som ser ut som en fisk. Det gjorde det hela aningen mindre trist.

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Just nu. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Januarimorgon

  1. Margaretha skriver:

    Kanske du behöver skaffa dig en spark??

  2. manderia skriver:

    Funkar inte pga all sand!

Kommentera

