Välförtjänt uppsträckning


I går sträckte jag på mig efter fyra dagars sammanhängande ledighet, en välförtjänt långhelg efter en fullkomligt makalös arbetsmånad (november). Jag kände mig plötsligt som ängeln ”Courage” på sängkanten, ängeln som jag fick av min M och som talar om att jag är bra och kan sträcka på  mig. Ja, det talar M också om, i princip varje dag, och jag är glad för alla påminnelser jag kan få. Efter en lång tjänsteresa till Kina kom jag hem till en arbetsplats i kaos pga en rad chefsavgångar och rykten om skandaler, och det blev jobb morgon, middag, kväll. Nånstans på vägen, och i efterdyningarna av jetlag, tappade jag greppet och hade svårt att förstå att jag inte måste vara i händelsernas mitt precis hela tiden. Humöret sviktade, självförtroendet sviktade – gjorde jag rätt bedömningar, borde jag ändå inte…

Nu har det lugnat sig, och som arbetslag kan vi konstatera att vi gjorde rätt bra ifrån oss. Bedömningarna höll och det mediala intresset lyckades vi hålla på en begränsad nivå. Och jag tog ledigt – fyra dagar i sträck med avstängd arbetsmobil. På tisdagmorgonen fick jag beröm av sambon för att jag varit ”duktig på att vara ledig”. Och det blev genast lite roligare att jobba igen.

PS. Förresten så är sambon numera också fästman. Vi slog till en solig vinterdag i Stockholm, högst ovanpå Globen. Det känns riktigt, riktigt bra.

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Just nu. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Välförtjänt uppsträckning

  1. Marie skriver:

    Klart man undrar när det blir bloggtystnad…
    Svårt att se gränser och rimligheter när stressen löper amok.
    Hoppas allt är bra och att ni får en riktigt skön jul!

  2. Marie skriver:

    Skulle ju säga grattis oxå!!

    STORT grattis, kanske mest till den dagliga lyckan, det är den man lever på.

Kommentera

