Spridda tankar


Jag skickade ett meddelande via Facebook till regissören Peter Schildt – och han svarade snabbt att han blev glad. Det blev jag glad för! Jag har sagt det förr – men se filmen!

Fick ett mejl där det står att höjdhopparen Patrik Sjöberg följer mig på Twitter. Trodde det var ett skämt, men hur jag än kollar alla länkar och adresser så ser det ut att vara han. Förstår inte riktigt hur det kommer sig, i så fall – internets vägar äro outgrundliga.

Mitt munsår håller äntligen på att lägga sig. I love Compeeds osynliga munsårsplåster. Värt vartenda öre (och dyrt är det). Men smärtorna sabbade de första dagarna av min lediga vecka så här mitt i hösten.

Sist men inte minst: Jag är kameraägare igen! Har använt rekvisitionen från försäkringsbolaget och lagt till en bra summa för att få ett ännu bättre objektiv än det som blev stulet. Känns fint. Kommer hålla hårt i kameran under nästa resa (Kina i november).

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Just nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

