Om könsmaktsordningen


”Pojkarna är i underläge. Skolan har blivit en feministiskt inspirerad värld där pojkarna kuvats och ska sättas på plats.” SVT Debatt den 5 oktober…

Så fort jag kan tänker jag gå och se filmen Tusen gånger starkare. Komikern Nour El-Refai skrev om den på Newsmill i veckan som gick och jag både grät och skrattade när jag läste – och alla känslor däremellan. Jag har under större delen av mitt liv aldrig känt behov att tala för Kvinnosaken, men nu får det banne mej vara nog. Går det till så här på skolorna – och vad ska man tro efter SVT Debatt i veckan? – så är jag glad att jag snart inte har någon telning i skolan längre. Den yngsta går tack och lov i en gymnasieskola där jag aldrig hört knystas om nåt liknande.

Ja, jag får återkomma när jag har sett den, nu har jag bara läst om den. Och det ger mersmak.

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Aktuellt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Om könsmaktsordningen

  1. cM skriver:

    Ska vi se den tillsammans på fredag ( tid? ) eller lördag? Verkar inte gå här i Gävle…/ Storebror 😉

  2. manderia skriver:

    Har svarat dej på Facebook!

Kommentera

