Slut semester


Första arbetsdagen efter semestern avklarad. Oj, vad jag har läst mejl, raderat mejl, åtgärdat mejl – och så hann jag med ett hastigt påkallat möte också… Det känns som vanligt. Almanackan fylldes på rejält – som vanligt efter semester. Och det är precis lika kallt på kontoret som vanligt. Som tur var sken solen ute så det blev en värmande lunch på uteservering.
Jag har verkligen haft blogguppehåll under semestern. Det var inte riktigt meningen, men skrivlusten infann sig aldrig så jag lät bli helt enkelt. Har satsat på att koppla av, och till och med haft jobbmobilen avstängd under långa perioder. DET är inte som vanligt…
Men nu – I’m back, och hoppas hinna med lite bloggande då och då. Kanske blir det ett inlägg med semesterbilder också om jag får tid. Ikväll ska jag måla andra lagret på en pinnstol och en pall, så det får räcka som beting tror jag.

PS. Ett par bilder från Lutherska Världsförbundets generalförsamling kommer här. Det var det sista jag gjorde före semestern, och det var lite imponerande att se alla engagerade ungdomar. Blev påmind om mitt eget engagerade jag, som tonåring och ung vuxen (vart tog det engagemanget vägen?).
Här gjorde de upp med könsrollerna i ett scenframträdande som gav långt mer än mångordiga litanior under mötet.

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Just nu och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

