Biskopstumult…


Nja, nog överdrev TT det lite med rubriken ”Koskinen i tumult med SD”. Men de höll torgmöte provocerande nära Svenska kyrkans tält på Hamnplan i Visby, nu i inledningen av Almedalsveckan. När biskopen ville växla några ord med Björn Söder på podiet, alldeles framför Svenska kyrkans stora logga med tilläggsbudskapet ”För allas lika värde”, blev han bortmotad och anklagad för att störa mötet – trots att debatten inte hade börjat. Läs mer på  http://www.dn.se/nyheter/valet2010/koskinen-i-tumult-med-sd-1.1133195

Det främlingsfentliga partiet hade tillstånd att hålla till där, men det blev omöjligt för oss att fortsätta vår verksamhet (samtal, utskänkning av kallt kranvatten i våra flaskor mm), så vi stängde igen långsidan och hoppades att vår logga inte skulle förknippas med budskapet från högtalarna utan enbart med det skrivna budskapet som vi själva satt dit. Och nog har det synts på bilderna i rapporteringen av ”tumultet”.  Och biskopen har fått mycket utrymme för sitt budskap, bra att han säger vad han tycker!



Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Aktuellt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Biskopstumult…

  1. anna skriver:

    DET ÄR FRIA DEMOKRATISKA VAL, BISKOP KOSKINEN

Kommentera

