Som vanligt och ändå inte


Har haft en riktig fixarhelg hemma med M. Lägenheten blir alltmer vår gemensamma och snart är det bara själva adressändringen kvar. När det blir vet vi inte riktigt men snart. Har skaffat ny, snygg sänglampa, lite nytt i hallen och fixat/röjt en del. Mycket återstår, men vi kom en bit på väg. Det är mysigt att gå och pula i lägenheten tillsammans, M gör det han är bra på och jag gör det jag är bra på. Radion står på och vi hör varandra. Toalettstädning. Fikapaus. Åka till tippen och slänga skräp. Och plötsligt kände vi att det var så fint väder att en utflyktspaus till Ulva kvarn var befogad. Jag böjde mig genast för argumentet att ”det vore att spotta Gud i ansiktet att inte ta vara på det fina vädret”.

Firade Valborg med gamla vanliga gänget. Nästan. Exmaken och hans K var också med, och det kändes gott att kunna vara på samma tillställning. En riktigt trevlig kväll i roligt sällskap, god mat och traditionell majbrasa.

Vi pratade om det, M och jag. Det är ju inte givet att man ska vara med samma gamla umgänge när man skilt sig och träffat nån ny. För mig är det så självklart att fira nyår, Valborg och midsommar i det här gänget. Så har det varit i många många år, om än konstellationerna varierat – och det har alltid varit öppet för nya vänner att vara med. Men jag inser att jag inte kan kräva det, och är så glad och tacksam att M gillar mina vänner. Och att de gillar honom. Så får vi väl se hur det blir till midsommar…  😉

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Just nu. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Som vanligt och ändå inte

  1. Margaretha skriver:

    Härligt – kommer snart och tittar

  2. Sanna skriver:

    Snyggt i hallen!

  3. Maria Rydén skriver:

    På midsommarafton hoppas vi att ni kommer till oss!

Kommentera

