Ökenmorgon



Upp kl 05, iväg 05.30 till Wadi Qelt, ökenravinen som leder till Jeriko från Jerusalem. Utsiktspunkt att njuta vid soluppgången. Det får bli en bildkavalkad och inte så många ord idag. Vi hade två tysta timmar där, och jag tillbringade mina tillsammans med Gud och människor jag älskar, som jag kunde se i de böljande kullarna, grässtrån och uppkäftiga små blommor i torkan.

O store Gud, när jag den värld beskådar,
Som du har skapat med ditt allmaktsord,
Hur där din visdom leder livets trådar,
Och alla väsen mättas vid ditt bord.

Då brister själen ut i lovsångsljud:
O store Gud! O store Gud!

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Just nu. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ökenmorgon

  1. Per skriver:

    Härliga bilder!

  2. Margaretha skriver:

    Håller med Per

Kommentera

