Dass åt alla


”500 days of Summer” – en annorlunda kärleksfilm. Just sett den, hyrde 3 filmer och får ha dem en vecka. Då kan man frossa i må-bra-film. I like! Särskilt slutet av filmen. Nej, jag tänker inte tala om vad som händer!

Gillar också dass. Pga min sjukdomshistoria hör jag till dem som tillbringar mycket tid på toaletten, say no more. Men jag vet också hur det är att tvingas göra sin behov under mycket primitiva förhållanden! På resor runt om i världen har jag fått vara med om både det ena och det andra som man kan både skratta och gråta åt, men har säkert ändå inte sett det värsta. Därför känner jag lite extra för insamlingen ”Dass åt alla” på svenskakyrkan.se nu under Svenska kyrkans fasteinsamling. Fyll på hinkarna, vetja, eller starta en egen insamling.

Gissa om det gör nytta!

PS. Gillar du skithus, kan du ju alltid kolla in den här sajten 😉

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Aktuellt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Dass åt alla

  1. Johan N skriver:

    Har inte kikat in här på länge. Har läst många goda tankar. När jag väl får för mig att lämna ett avtryck så blir det just här – länken till dass spotting-sajten… alltså, vilken kulturgärning att inventera dessa lokaliteter! Tack för tips! (ja och förstås andra inlägg också!) 🙂
    /Johan

Kommentera

