Träff med brudarna


En härlig lördagkväll med ”brudarna” igår. Vi ses två gånger om året och turas om att vara hos varandra, ungefär ett dygn. I höstas var träffen hos Bodil i London, men för min del kom en tjänsteresa i vägen så nu var det ett år sen sist. 

Brudarna 6 mars 2010

Fr v: jag, Bodil, Gun och Eva-Marie.

 

Vi har träffats så här sedan hösten 2003 – en kul tradition. Mycket mat och prat och goda drycker, skratt, gråt och många förtroenden. Ett och annat skvaller också, blandat med lösningar på livs- och världsproblem. Massage, spa-dygn, Oslobesök hos Madestam – vi har hunnit med både det ena och det andra. 

Igår började de andra utan mig på stan med lunch och fika, jag kände mig inte frisk nog att ränna på stan utan sparade krafterna tills vi skulle till Gun. Hade Magnus bil och packade in kudde och täcke, smidigt och lätt. Och det blev avokado-förrätt, fylld fläskfilé och chokladganache. Eva-Marie lite mosig efter firande kvällen (natten) innan så hon vilade medan vi började med maten. Men vi tog det otroligt lugnt och spred ut ätandet på ganska många timmar. 

Gillar det här så ofantligt mycket! Vara del av ett gott sammanhang, möta kvinnor i samma fas i livet, och vi har så mycket gemensamt – och så mycket som är totalt olika. Goda vänner att luta sig på när det behövs är guld värt och jag känner mig rik. Dessutom är det roligt! 

Glad värdinna!

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Möten. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Träff med brudarna

  1. Gun skriver:

    Ja, det är riktigt underbart med goda vänner.
    Tack att du finns

Kommentera

