Vilsam träning


Jag har känt det förr, men nu var det två veckor sen.

Gick på Pilates med otroligt duktiga instruktören Stina. Jobbade så svetten lackade, jag älskar den här träningsformen och tiden flyger iväg. En timme känns som tio minuter, det är slut alltför snabbt – och ändå alldeles lagom långt.

Långsamma, tunga rörelser. Milt ljus och skön musik i lokalen. Stinas trygga röst med tydliga instruktioner. Jag tänker inte på nånting annat i hela världen, utom att klara av rörelser med muskler som blir alltmer ansträngda. Det är skönt, jobbigt, härligt, slitsamt för kroppen men oj så vilsamt för själen.

Stina dämpar lyset än mer, vi stretchar och sen avslappning. Då flyter jag i tillfredsställelse och avkoppling. Känner kroppen tung mot mattan, är varm och smidig. Vill inte gå därifrån…

Men nu ska jag sova några timmar för att sedan åka och hämta yngsta men numera myndiga dottern i Stockholm sisådär framåt 02. Hur vuxen hon än känner sig går det inte att komma hem från huvudstaden med tåg mitt i natten. Tur jag har en lojal M som ställer upp både med bil och som chaufför. Själv ska jag försöka hålla oss vakna…

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Berörd. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vilsam träning

  1. Margaretha skriver:

    Det känns skönt att M finns även för gamla mor

Kommentera

