Drömmar


Oj, i natt drömde jag visst inget. Inget som jag kom ihåg i alla fall. Annars har jag haft två intensiva nätter – först en hel dags umgänge med kronprinsessan och hennes syster. Vi träffades vid ett hus på landet, och badade i en sjö och pratade om livet. Lillsessan tyckte det var jobbigt att inte få bestämma saker själv, och hon ville så gärna gifta sig och få barn – men var tvungen att vänta in storasyrran. Vilket förtroende jag fick!

Natten efter var en mer komplicerad dröm. Skulle åka på nåt större internationellt kyrkligt arrangemang i Bogotà i Colombia, och öva med den svenska delen av en stor kör som skulle sjunga på inledningsmötet. Men vi fick varken text eller noter, utan skulle lära oss sången med hjälp av ett inspelat kassettband. Men sen kom min chef Lotten och sa att jag inte kunde åka, för hon hade beviljat mej studieledigt, och så var det bara. Att jag inte hade ansökt om ledigt hade inte med saken att göra, för så var det nu bestämt. Vips var jag på dans med en av cheferna på internationella avdelningen. Han snurrade mej så jag blev ordentligt yr och erbjöd mig sedan anställning hos honom i stället. Ja, det var ett sammandrag – men oj, vad det gick undan.

Kanske därför jag är så trött?

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Just nu. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Drömmar

  1. Siri skriver:

    Shit! Fattade inte att det var en dröm om kronprinsessan..
    Näe,att drömma mycket är ingen bra sömn. Jag drömde mycket och intensiva drömmar innan jag hamnade i sömnbristfasen… Hoppas du slipper hamna där!
    Älskar dig sis!

Kommentera

