Idag…


…är jag stolt över min au pair-dotter som har lärt sig torka bajsiga småbarnsrumpor och inser att händerna kan bli rena ändå.
…har jag bokat resa för att besöka samma dotter på Irland i påsk. Min Magnus, min yngsta dotter och jag – hur kul som helst.
…ska jag se Storvreta-Pixbo i innebandyns superliga, med goda vännerna F och AL. Det blir första matchen jag ser live den här säsongen. Kul!
…tänker jag promenera fram och tillbaka till matchen på Fyrishov.
…är jag upprörd över laglösheten som brer ut sig på Haiti. Som om det inte räckte med det de redan har drabbats av. Sms:a ordet HAITI till 72950, så ger du 50 kr till Svenska kyrkans insatser på plats. Läs mer HÄR.
…har jag lite träningvärk efter gårdagens Nautilusövningar. Det känns riktigt skönt. Nästan så jag längtar till nästa träning i morgon. Men jag ska väl inte överdriva.
…har jag betat av fyra saker på min att göra-lista. Tre kvar.
…tycker jag för min egen del att ljuset är starkare än mörkret.

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Just nu. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Idag…

  1. Margaretha skriver:

    Finns det inte mat, tar man nog alla chanser, tillgriper vilka metoder som helst antar jag. Det är nog ett känt fenomen och kanske, trots allt inte så konstigt. Såg på TV i går att det fortfarande fanns hus som inte var genomsökta fast det hörts röster därifrån. Hugaligen.

Kommentera

