Nedräkning


Om exakt två veckor har Magnus och jag fullt upp med att betala räkningar och att packa inför en semestervecka i Sharm el-Sheik i Egypten. Tisdag morgon den 26 januari bär det iväg. Inte utan att jag längtar – vintern är mysig men kall och det ska bli underbart med sol på kroppen. En slö chartervistelse utan några måsten, vi hoppas på mental och fysisk vila.

Men innan dess ska jag ha hunnit träna ett antal gånger, idag gjorde jag ännu en introduktionsträning på Nautilus – precis som för en vecka sen. Men då blev jag krasslig efteråt och det har inte funkat att träna igen förrän i dag. Det var så skönt! Känner mig motiverad, men eftersom badsäsongen är bara två veckor bort (om än kort) lär inte kroppen vara i trim till dess – men jag ska ha kommit igång ordentligt i alla fall!

Känns faktiskt riktigt bra att ha börjat jobba också, efter lång ledighet med många fotosessioner.

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Just nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

