Here we come


Sista ljusterapisessionen i dag. Tråkigt nog kan jag inte svara på om det fungerade eller inte – det var ingen uppenbar pangeffekt, men nog känner jag mig generellt piggare efter tio gånger. Tänker fylla på lite i januari.

Men det ju fullt möjligt att DET HÄR kommer att ge bättre effekt, åtminstone på kort sikt. I alla fall är det nåt att se fram emot! I slutet av januari bär det av.

Just nu hägrar tjänsteresa till klimatmötet i Köpenhamn. Väskan är färdigpackad, jag kom iväg från jobbet i tid för att varva ner lite hemma innan tåget går. Njuter fortfarande av att ha en alldeles egen väska, efter alla småbarnsår där jag packade ett minimum av egna kläder för att barnens skulle få plats. Nu kan jag t o m ha alternativ, så att jag inte måste bestämma allt i förväg. Och ta ett par extra skor… Det verkar bli kallt i den danska huvudstaden till helgen.

Men knappast så kallt att klimatet är räddat. Så nu laddar vi till tänderna. Politiker från alla länder, here we come!

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Reflektion. Bokmärk permalänken.

Kommentera

