Premiärtur med komplikation


Har ny cykel. Ska strax susa iväg på premiärtur (till smyckeparty), men först ska den utrustas med batterilysen fram o bak.

Känns fint. Men jag saknar ändå den stulna cykeln. Den var blå.

Uppdatering: Premiärturen kunde gått illa. Det gick alldeles utmärkt att cykla rakt fram, men sen svängde jag och styret men inte cykeln. Jag som var så stolt över att jag hade mekat i ordning styret och pedalerna och korgen alldeles själv – men jag glömde visst att dra åt styret ordentligt.

Nåja, det gick bra och jag fick mej en rejäl (regnblöt) kvällspromenad i stället. Det är aldrig fel att röra på sig.

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Aktuellt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

