Duktig mamma


Känner mig lite duktig. Har på kort varsel bakat 67 bär- o mandelmuffins, och det doftar mums i hela lägenheten.

Dottern kom på att det är hennes tur att ta med fika att sälja till alla lärarna i morgon – ett sätt att få in pengar till fältstudieresan sista året i gymnasiet. Själv har hon hur mycket plugg som helst till i morgon.

Så vad gör man inte för att de små liven ska få åka till Bangladesh i trean?

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Relationer. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Duktig mamma

  1. Margaretha skriver:

    Duktkiga flickor – Kanske arv av mor? skojar bara.
    Kram på er
    Världens bästa mormor
    Ps. vet du någonn som vill köpa en etiopisk klänning har gler fina men använder dem så sällan. En räcker till mig. Fick en ny när tjejerna från Soba.kyrkan var ute, Vacker som en brudklänning!!!

Kommentera

