Det vackra rummet


Fyrisån bNär jag gick till jobbet i morse blev jag hejdad av två glada gymnasietjejer med block i handen. De skulle göra ett skolarbete och ville ställa några korta frågor: Vad tycker du om årummet, längs Fyrisån? Går du här ofta? Vad gillar du bäst? Vad gör du här?

Fyrisån cJag går där varje morgon på väg till jobbet och njuter oftast av att jag har en så vacker väg att gå. Det händer alltid något – antingen med vädret, årstiden eller människorna längs vägen. Kom på mig själv att beskriva mina känslor i ganska så lyriska ordalag – trots att jag hade en smula bråttom. Det kändes skönt att beskriva något så vardagligt och komma på att jag faktiskt njuter av detta så ofta.

Fyrisån dJag gillar rinnande vatten mitt i stan. Jag tittar på människorna och de fantastiska träden. Jag fotograferar ganska ofta – för det förändras hela tiden och för det mesta är det vackert på nåt sätt. Jag ler åt ungdomarna som värmer sig på ”varma gubben” – en uppvärmd liggande staty som gör gott för kalla rumpor.

Fyrisån fJag berättade också att min bästis Lena blev ihop med sin man på Västgötaspången, och att jag tänker på henne när jag går förbi den. Ibland skickar jag henne ett mms-foto på blommorna som varje vår hängs upp på broräckena och blommar en bit in på hösten.

 

Därför delar jag med mig av några foton här – från olika årstider. Vandra med mig!

Fyrisån i

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Vackert. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Det vackra rummet

  1. Anna-Lena skriver:

    Vackra bilder och vacker text!

  2. Sanna skriver:

    Men åh vad jag längtar hem när jag ser de här bilderna! Det är fint här också, men hemma är ju alltid hemma. Längtar efter DIG!

Kommentera

