Sol in i hjärtat


Solen skiner ute men jag ligger inne. Behöver kurera förkylning en dag till, läser en kul bok och slumrar emellanåt.

I morse kom ett sms från min vän M i en annan del av Sverige. Solen skiner hos henne också, och hon önskar mig ”en god dag med sol hela vägen in i hjärtat”. Jag tar fram hennes sms när jag behöver känna lite kärlek, och tänker på hennes rödglada krull. Då blir jag glad.

Visst kan man ha åsikter om nutidens fixering vid telefoner och datorer. Men många, många gånger har jag tackat Gud för de snabba enkla livstecknen som inte kräver någon större arbetsinsats än några knapptryckningar. Det plingar i telefonen, några ord, en bild och jag blir varm i hjärtat. Så lätt! Och vännerna kommer nära på nåt sätt.

Här kommer utsikt från mitt fönster. Domkyrkans torn i solen. Jaja, jag kan bättre. Det är en mobilbild. Snabbt och enkelt…

utsikt_436

Om Ewa

Ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag av möten. Inte sammanträden, utan de stunder i livet när jag verkligen möter någon - i en blick, i ett samförstånd, i en åsikt, en insikt, en aha-upplevelse. En bebis genomträngande, avslöjande blick, min hundkompis Mira som förstår när jag mår dåligt, bästa vännen L som skickar ett sms just i den stund jag behöver det som mest. Sånt vill jag skriva om!
Det här inlägget postades i Relationer. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sol in i hjärtat

  1. Sanna skriver:

    Åh vad fint att se utsikten där hemma. Längtar efter er!

Kommentera

